Nauczyciele biorący udział w procesie
edukacji dziecka z wadą słuchu
w szkole masowej powinni być świadomi
tego,
na czym polegają trudności ucznia z obniżoną sprawnością percepcji
słuchowej.
Biorąc pod uwagę dziecko z wadą słuchu należy pamiętać,
że istnieją
różne rodzaje wad słuchu ale także różne rodzaje niedosłuchów.
Często
trudności ucznia nie wynikają tylko z wady słuchu,
ponieważ mogą być
powiązane z innymi dysfunkcjami.
Dla nauczyciela ważne są informacje dotyczące stopnia ubytku słuchu
u
dziecka oraz jego funkcjonowania w aparatach słuchowych
czy implancie
ślimakowym w zakresie odbioru dźwięków.
Poziom słyszenia może ulegać
wahaniom. Uczeń może słyszeć raz lepiej, a raz gorzej.
Należy pamiętać,
że aparat wspomagający słyszenie nie czyni
z ucznia z uszkodzonym
słuchem osoby normalnie słyszącej
oraz że upośledzenie słuchu nie
jest związane z inteligencją.
źródło:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz