wtorek, 21 sierpnia 2018

Uczeń z wadą słuchu w szkole.

Nauczyciele biorący udział w procesie edukacji dziecka z wadą słuchu 
w szkole masowej powinni być świadomi tego, 
na czym polegają trudności ucznia z obniżoną sprawnością percepcji słuchowej.
Biorąc pod uwagę dziecko z wadą słuchu należy pamiętać, 
że istnieją różne rodzaje wad słuchu ale także różne rodzaje niedosłuchów. 
Często trudności ucznia nie wynikają tylko z wady słuchu, 
ponieważ mogą być powiązane z innymi dysfunkcjami.
Dla nauczyciela ważne są informacje dotyczące stopnia ubytku słuchu 
u dziecka oraz jego funkcjonowania w aparatach słuchowych 
czy implancie ślimakowym w zakresie odbioru dźwięków. 
Poziom słyszenia może ulegać wahaniom. Uczeń może słyszeć raz lepiej, a raz gorzej. 
Należy pamiętać, że aparat wspomagający słyszenie nie czyni
 z ucznia z uszkodzonym słuchem osoby normalnie słyszącej 
oraz że upośledzenie słuchu nie jest związane z inteligencją. 

źródło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz