Ważna wiadomość od dzieci z ADHD
Mogłoby się nam wydawać, że wcale nie chcą słuchać,
a w
rzeczywistości jest zupełnie inaczej
i uwielbiają wręcz nowe wyzwania oraz naukę.
i uwielbiają wręcz nowe wyzwania oraz naukę.
Uczniowie z ADHD mają Ci coś do powiedzenia, niezależnie od
tego,
czy jesteś nauczycielem, dziadkiem czy przyjacielem…
Czy jesteś gotów posłuchać?
tłumaczenie:
- „Mój drogi nauczycielu… Wiem, że czasem wcale na to nie wygląda, ale ja naprawdę chcę słuchać i się uczyć.”
- „To po prostu mój mózg… on jest trochę inny.”
- „A to jest kilka rzeczy, które chciałabym, żebyś o mnie wiedział.”
- „Ja po prostu MUSZĘ się ruszać. W przeciwnym razie NAPRAWDĘ nie mogę się skupić.”
- „Nawet jeśli na Ciebie nie patrzę, nadal doskonale słyszę, co mówisz.”
- „Jeżeli powiesz do mnie: „Usiądź prosto!”, będę musiał zaangażować cały mój umysł, żeby wykonać właśnie to zadanie.”
- „Jest mi naprawdę przykro, gdy mówisz mi, żebym się bardziej postarała, nawet jeśli doskonale wiesz, że zrobiłam już wszystko, co mogłam.”
- „Tak naprawdę o wiele lepiej mi się słucha, kiedy kołyszę się w krześle.”
- „Kiedy zasypujesz mnie całą listą poleceń do wykonania, zaczynam myśleć, że nigdy nie uda mi się tego wszystkiego zapamiętać.”
- „Czasami mama albo tata muszą zrobić za mnie wszystkie moje zadania domowe.”
- „Więc może byłbyś mi w stanie jakoś pomóc?”
- „Pozwól mi wstać i poruszać się, kiedy się uczę.”
- „Pozwól mi patrzeć tam, gdzie chcę, gdy do mnie mówisz.”
- „Pozwól mi biegać albo siadać krzywo w moim krześle.”
- „Bez względu na okoliczności, proszę, nie pozbawiaj mnie przerwy między lekcjami.”
- „Pomóż mi, a będę w stanie wykonać zadania samodzielnie.”
- „Stosuj krótkie polecenia. Możliwie jak najkrótsze.”
- „Po prostu zapytaj mnie: „Czego potrzebuje teraz Twój mózg?”.
- „Jeszcze coś: mój mózg jest może inny, niż Twój, ale nadal jest on niezwykły.”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz