czwartek, 2 sierpnia 2018

Ważna wiadomość od dzieci z ADHD.




Ważna wiadomość od dzieci z ADHD
Mogłoby się nam wydawać, że wcale nie chcą słuchać,
 a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej
i uwielbiają wręcz nowe wyzwania oraz naukę. 
Uczniowie z ADHD mają Ci coś do powiedzenia, niezależnie od tego, 
czy  jesteś nauczycielem, dziadkiem czy przyjacielem…
Czy jesteś gotów posłuchać?

tłumaczenie:
  1. „Mój drogi nauczycielu… Wiem, że czasem wcale na to nie wygląda, ale ja naprawdę chcę słuchać i się uczyć.”
  2.  „To po prostu mój mózg… on jest trochę inny.”
  3.   „A to jest kilka rzeczy, które chciałabym, żebyś o mnie wiedział.”
  4.  „Ja po prostu MUSZĘ się ruszać. W przeciwnym razie NAPRAWDĘ nie mogę się skupić.”
  5.   „Nawet jeśli na Ciebie nie patrzę, nadal doskonale słyszę, co mówisz.”
  6.  „Jeżeli powiesz do mnie: „Usiądź prosto!”, będę musiał zaangażować cały mój umysł, żeby wykonać właśnie to zadanie.”
  7.   „Jest mi naprawdę przykro, gdy mówisz mi, żebym się bardziej postarała, nawet jeśli doskonale wiesz, że zrobiłam już wszystko, co mogłam.”
  8.  „Tak naprawdę o wiele lepiej mi się słucha, kiedy kołyszę się w krześle.”
  9.   „Kiedy zasypujesz mnie całą listą poleceń do wykonania, zaczynam myśleć, że nigdy nie uda mi się tego wszystkiego zapamiętać.”
  10.  „Czasami mama albo tata muszą zrobić za mnie wszystkie moje zadania domowe.”
  11.   „Więc może byłbyś mi w stanie jakoś pomóc?”
  12.  „Pozwól mi wstać i poruszać się, kiedy się uczę.”
  13.   „Pozwól mi patrzeć tam, gdzie chcę, gdy do mnie mówisz.”
  14.  „Pozwól mi biegać albo siadać krzywo w moim krześle.”
  15.   „Bez względu na okoliczności, proszę, nie pozbawiaj mnie przerwy między lekcjami.”
  16.  „Pomóż mi, a będę w stanie wykonać zadania samodzielnie.”
  17.   „Stosuj krótkie polecenia. Możliwie jak najkrótsze.”
  18.  „Po prostu zapytaj mnie: „Czego potrzebuje teraz Twój mózg?”.
  19.   „Jeszcze coś: mój mózg jest może inny, niż Twój, ale nadal jest on niezwykły.”
„Z wyrazami szacunku: Twój uczeń.”

źródło:
pieknoumyslu.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz